Angol nyelvlecke kezdőknek és haladóknak ; USED TO használata

A "Used to" kifejezés nagyon hasznos és nagyon könnyen elsajátítható. Gyakran használják, így fontos tudni, hogy semmi köze a 'Use'- használ szóhoz

Used to használata az angolban

belegítésnek egy kis Így jártam anyátokkal, vagy angolos rövidítéssel élve- HIMYM;




Robin a Klip végén azt mondja "I used to be a dude"
Ami kb annyit jelent "Régen pasi voltam"
- ezzel megelevenítve Ted félelmét miszerint sok minden kiderülhet egybekeléskor.

A 'used to' kétféle nyelvtani szerkezetben használatos, két eltérő jelentéssel

Az első és egyszerűbb használatában leginkább 'régen'-nek lehet fordítani.

Pl;
I used to hate olives, now I love them!  - Régen utáltam az olivabogyót, most imádom!
He used to have a beard, I can hardly recognize him. - Régen szakálla volt, alig ismerem fel.
I used to play basketball in elementary school. - Általános iskolában kosaraztam (már nem)


Ebben az esetben a used to mindig egy olyan dolgot jelent ami régen igaz volt de már nem.

I used to go to the market every Sunday, but now I don't have the time. - Régen minden vasárnap piacra mentem, de már nincs időm.


A másik használata a used to -nak egy cseppet bonyolultabb, de azt is hamar meg lehet érteni.

I'm used to getting up early. - megszoktam hogy korán kelek.
She's used to working long hours. - Megszokta hogy sokat dolgozik.

Itt a csel az hogy kell a létige (am, is, are) és 'ing' es alakba tesszük az igét. Így a "be used to" azt jelenti hogy valamit valaki megszokott.

I used to hate getting up early, but I'm used to it now. - Régen utáltam  korán felkelni, de már megszoktam


még egy harmadik variáció, hogy ne unatkozzunk;

I can get used to it. - Meg tudom szokni
I will get used to getting up early. - Meg fogom szokni a korai kelést.
She can't get used to working in an office. - Nem tudja megszokni hogy egy irodában dolgozik.
I'm getting used to my new apartment. - Megszokom (lassan) az új lakásom

a Get used to - tehát akkor használatos ha azt mondjuk valamit megszokunk, meg fogunk szokni.